A lustaság öt jele

A lustaság öt jele

By : -

A lustaság öt jele

Mindannyian szeretnénk egészségben, boldogságban, minél csinosabban hosszú életet élni. Tény, hogy ehhez hozzásegít a sportolás és a kiegyensúlyozott egészséges étrend. A rendszeres edzésnek köszönhetően nő a teljesítőképességük, energiaszintünk. A mozgást olykor nem könnyű elkezdeni, nehezen indul el az ember otthonról. Íme öt jele annak, ha egyszerűen lusta vagy, és csak a kifogásokat keresed:

1. Majd holnap

A tücsök és a hangya Forrás: libri.hu

“Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra.” Majd hétfőn, jövőhéten, a következő hónapban. Ebből sokáig nem lesz semmi, elfecséreled azt az időt, ami alatt fejlődhetnél. Határozd el magad és ne tologasd se az első, se az elkövetkező edzéseket. Ha nem is menne teljes erőbedobással, ha nem a mai a legtökéletesebb az időzítés, akkor is többet tettél ha nekiállsz, ha átmozgatod magad, ha kisebb intenzitáson, de megcsinálod a programod, mint ha nem teszel semmit.

2. Ma nehéz napom volt

Az edzésterheléseknek köszönhetően nő az energiaszinted, többet fogsz bírni. Például nem fog megkottyanni a lépcsőzés, vagy ha gyalog mész bevásárolni. Szellemileg is kitisztulsz, felfrissülsz, javul a koncentrációs képességed. Vannak olyan esetek, amikor valóban elmaradhat a nap végi edzés, például ha egész nap kerti munkát végeztél a szabadban. De ez egy kivétel. Ha lelkileg vagy szellemileg vagy fáradt, jól fog esni a sportolás, hiszen kitisztul az elméd, levezeted a feszültséget. Természetesen a napi ügyviteled befolyásolhatja, hogy szívesebben trappolsz kangoon party zenére vagy nyújtasz és relaxálsz jóga órán. Összefoglalóan a napi beosztásod és feladataid határozzák meg azt, hogy mikor és mit, de ne vonják meg Tőled a sportolást, ami hosszú távon minden napodat boldogabbá varázsolja.

3. Ez Nekem úgysem menne

Forrás: shop.builder.hu

Senki sem született úgy, hogy tudott spárgázni, úszni, ütemre ugrálni, vagy fejen állni. Ezek mind tanulható és fejleszthető képességek, sőt gyakorlást, ismétlést igényel. Akikkel a csoportos órán, vagy sportlétesítményben találkozni fogsz, mind voltak kezdők, ütköztek nehézségbe, vannak erősségeik és van amivel elégedetlenek, amit fejleszteni szeretnének.

Volt olyan kisfiú vendégem, aki másfél évig járt gyerek kangoora, mire megtanult ütemre mozogni. Addig is élvezte a játékot és a szalagavatóján már nem fog árnyékként mozogni a csoport mellett.

Az ember, egy olyan “szerkezet”, hogy testgyakorlatok útján lesz erősebb, hajlékonyabb, javul a kéz-láb koordinációja, a testtudata. Tehát gyakorolni kell, ha sosem kezded el, valóban nem fog menni. Azonban ha elsőre nehezebb is, biztos hogy a rendszeres edzésmunkával Te is el fogsz indulni a fejlődés útján, ahonnan öröm lesz visszatekinteni, mennyi mindenben javultál.

4. Bolond, aki ilyen időjárásban edzeni megy

Ezt a butának hangzó kifogást, nem egyszer hallom. Kezdjük a meleggel: 2018-ban minden fitness teremben van légkondi. Gyerek és tini edzéseimen pedig (azon túl, hogy szellőztetünk s ha van lehetőség légkeverőt használunk) az intenzitáson tudunk variálni. Attól pedig, hogy esik a hó, a jég vagy az eső, ugyanúgy dolgozunk, eszünk és elvégezzük a házimunkát. Miért lenne ez a sportolással másképp?

5. Túl drága

Edzésköltségeinket kis odafigyeléssel optimalizálhatjuk, ha figyeljük és kihasználjuk a különböző akciókat, bérletesként mennyiségi kedvezményt kapunk s élünk a munkahelyünk kínálta béren kívüli juttatásokkal.

Nézzünk egy példát, az egyszerűség kedvéért 1.500 Ft-os edzésköltséggel és 8 alkalommal, azaz heti két edzéssel számolva. Ez összesen 12.000 Ft. Ugyanennyibe kerül 9,2 doboz (azaz kevesebb mint 10) Marlboro 100’s cigaretta. Aki nagyságrendileg 3-4 naponta vásárol egy doboz dohányárút, havi szinten ugyanennyit költ, a káros szenvedélyére. Szintén azonos áron kapható 8,2 darab nagy kiszerelésű Holland Waffel Ízű forró latte a costa coffeeban. Tehát ha heti két megbeszélésed, találkozód van hasonló helyen és eszel-iszol, bizony észrevétlenül azonos mértékben költesz.

A példában használt 1.500 Ft-os alkalmi költésgénél drágább egy mozijegy (a cinema city 1.800 Ft-ért kínálja a normál jegyeit), egy közepes pizza házhoz szállítással a pizza hutnál, vagy 250 g Merci csokoládé a tescoban. Figure it out, valóban az anyagiak korlátoznak, vagy ezek csak nagy szavak és heti szinten rengeteg alkalommal költesz ugyanennyit kevésbé lényeges dolgokra.

Boldogan az edzés után

Kevés tökéletes nap lesz az edzésre, a sportolás elkezdésére. Végy egy nagy levegőt, tűzzél ki kisebb, elérhető célokat és csináld meg. Nincsen ezen mit túlgondolni. A hely szelleme, a zene, az edződ és a társaid túl fognak lendíteni a mélyponton. Tegyed meg magadnak azt a szívességet, hogy jelen leszel! Így hazafelé átélheted az elégedettség édes örömét.

Most kezded a sportolást? Olvasd el ezt is: öt tanács kezdő avagy visszatérő sportolóknak.