Öt tanács kezdő avagy visszatérő sportolóknak

Öt tanács kezdő avagy visszatérő sportolóknak

Ideális esetben a sport mindennapjaink része, azonban olykor úgy alakul, hogy a munka, a család avagy hangulatunk miatt kihagyunk egy, két, néhány, sok edzést. Jöjjön néhány tipp a visszatérőknek, avagy azoknak, akik még sosem jártak csoportos órára.

1. Alaposan tájékozódj és válaszd ki a számodra megfelelő csoportot, mozgásormát

Amikor megszületett az elhatározás, hogy sportolni szeretnél, gondold végig a szempontokat és vizsgáld meg a környezetedben megtalálható lehetőségeket. Olyan óratípust, edzőt, helyszínt és időpontot válasszál, ami számodra szimpatikus és megfelelő. Például ha Te utálod a hangos zenét, hiába olvastad el milyen jótékony a Kangoo Jumps, nem fogod jól érezni maga a foglalkozásokon és nem lesz az életed része. Rengeteg sportforma, edző és helyszín áll rendelkezésünkre, éljünk azzal a lehetőséggel hogy választhatunk közülük. Ha vidáman, jókedvvel veszünk részt az edzéseken, könnyen válik életünk részévé a sportolás, ami a hosszú, egészséges élet -egyik- titka.

2. Elköteleződés

Forrás: Facebook EZ van

Kiválasztottad a csoportot, elmentél, kipróbáltad az első kedvezményes alkalmat. Tetszett. Mire vársz még? Javaslom ha anyagi lehetőségeid megengedik s nem tervezed, hogy két hét múlva nyaralni mész köteleződj el: ha már megvásároltad a bérletet, még egy ok lesz arra, hogy a hideg esős napon felállj a kanapéból. Tovább megyek, tájékozódj munkahelyeden a lehetőségekről, hiszen bizonyos céges koncepciók, cafeteria megoldások reális vállalások mellett anyagi kedvezményeket biztosítanak.

3. Megfelelő felszerelés

Nem a plázában kell kezdeni az edzést, de első alkalommal némi tájékozottság dob az önbizalmadon s biztosítja a kényelmet is. Korábban összeszedtem mit hozzál magaddal kangoo edzésre, minden sportágnak, óratípusnak megvannak a maga tippjei. Jómagam pl. többször nekifutottam, hogy megtanulok rendesen lovagolni, a hideg beálltával pedig mindig feladtam. Akkoriban nem voltak ilyen modern aláöltözők. Talán ha újrakezdeném nem adnám fel?! 🙂

4. Kezd el ma

Ne várj senkire és semmire, amit ma megtehetsz ne halaszd holnapra. Komolyan. Biztos vagyok benne, hogy az edzés végeztével elégedett és boldog leszel, ha ismét elnapolod, lelkiismeret furdalásod lesz.

5. Kérd ki háziorvos, gyógytornász véleményét

Sérülést vagy műtétet követően, gyógyszeres kezelés esetén, visszatérő és krónikus fájdalom esetén kérd ki a háziorvos vagy gyógytornász véleményét. A megfelelő szakember mindet megfog tenni azért, hogy az egészséges életmód felé tereljen. Ha szükséges, további vizsgálatokra küld, esetleg elmondja a te esetedben mire figyelj oda (pl. akut térdpanasszal ne végezz térdelőtámaszban gyakorlatokat). Bizonyos hiedelmekkel ellentétben a gyógytorna célja, az hogy egészségesen távozva sportolj tovább, ahol instrukciókat, sőt házi feladatot fogsz kapni. Sok esetben a páciens a gyógytornával párhuzamosan megkezdheti a rendszeres sportolást. Ha valamilyen mozgásszervi panaszod van, és gyógytornászhoz fordulnál ajánlom a Fizioreflex csapatát.